0
09198000970

کتاب مبادی العربیه

کتاب مبادی العربیه ی رشید شرتونی ادیب لبنانی ، یکی از مهم ترین منابع یادگیری قواعد عربی خصوصاً برای کنکور ارشد و دکتری می باشد. در ادامه میتوانید این کتاب را دانلود نمایید.

کتاب مبادی العربیه را میتوان یکی از موثق ترین و مهم ترین کتاب های یادگیری قواعد عربی دانست. به همین دلیل است که مبادی العربیه سطح ۴ ، منبع عربی کنکور های ارشد و دکتری است.

بیشتر تالیفات رشید الشرتونی کتاب‌های درسی بود که از آن میان می‌توان به کتاب تمرین الطلاب فی التصریف والاعراب، نهج المرسله و کتاب مبادی العربیه اشاره کرد.

در واقع کتاب مبادی العربیه یکی از منابع مهم دانشجویان کارشناسی و کنکور کارشناسی ارشد الهیات می باشد.

این کتاب برای رشته های مختلف الهیات شامل: منابع دکتری قرآن و حدیث و ارشد علوم قرآن و حدیث ، فقه و مبانی حقوق ، فلسفه و کلام ، ادبیات عرب چه در مقطع ارشد و چه در دکتری ، کاربردی بوده و منبع مهمی و کاربردی می باشد.

بخش های کتاب مبادی العربیه

این کتاب نیز مانند سایر کتب ادبیات عرب ، شامل دو قسمت اصلی صرف و نحو تقسیم میشود. بخش اول مبادی‌العربیه به قواعد صرفی و بخش دوم این کتاب نیز به قواعد مربوط به نحو می‌پردازد.

در ابتدای هر درس نویسنده مبادی العربیه ابتدا به توضیح قاعده مورد نظر به شکل خلاصه و سپس با توضیح دقیق و بیان موارد مختلف و تبصره‌ها و همچنین موارد نادر می‌پردازد. در پایان هر درس نیز تعدادی تمرین برای یادگیری هر چه بهتر علاقمندان به این زبان قرار داده شده است.

این کتاب از متون آموزشی در بخش دستور و زبان عربی است و به دلیل انتخاب مثال‌های مناسب، ایجاز و اختصار، روان بودن، جامعیت و طبقه‌بندی مناسب، از اقبال وسیعی در حوزه‌های آموزش صرف و نحو عربی برخوردار است.

توضیحاتی بیشتر درباره کتاب مبادی العربیه  که در سایت موسسه حافظون بارگذاری شده است.

دانلود pdf کتاب مبادی العربیه به صورت رایگان و مستقیم

شما میتوانید به صورت رایگان تمامی جلد های مبادی العربیه را دانلود نمایید.

دانلود کتاب مبادی العربیه  pdf 1

دانلود کتاب مبادی العربیه ۲ pdf

دانلود کتاب مبادی العربیه ۳ pdf

دانلود کتاب مبادی العربیه pdf 4

شرح مبادی العربیه

از مشکلات رایج داوطلبان آن است که کتاب مبادی العربیه

اولاً عربی است

ثانیاً صرفاً به استقراء قواعد عربی پرداخته و عملاً یک کتاب آموزشی نیست.

و ثالثاً معمولاً برای شرکت در آزمون ها ، هیچگاه متن کتاب و دانستن محتوا و شرح یک قاعده مهم نیست. بلکه آنچه مهم است توانایی به کار گیری قاعده برای فهم و تجزیه ترکیب متن است.

به همین دلیل خواندن کتاب مبادی العربیه در عمل هیچ کمکی به افراد نکرده و صرفاً قاعده ای است که بدون کاربرد ، به ذهن سپرده شده است.

به همین دلیل خوانندگان این کتاب معملاً به شروح مبادی مراجعه می کنند. این کار هم فواید و مضراتی کدارد که از حوصله ی بحث خارج است.

اما بسیاری از دداوطلبان با شرح مبادی هم مشکل شان حل نمی شود. چرا که موفقیت در آزمون ها و کنکور ها نیازمند مهارت هایی است که با شرح و ترجمه یک کتاب حاصل نمی شود. اما چه باید کرد؟

بسته کامل آموزش عربی کنکور ارشد و دکتری

یک میان بُر استثنایی :

بسته عربی حافظون

این پیشنهاد برای عزیزانی است که :

۱- در یادگیری عربی دچار مشکل هستند و می پندارند کوه عظیمی در پیش رو داشته که قادر به جابجایی آن نیستند.

۲- داوطلب کنکورهای کارشناسی ارشد یا دکتری هستند.

۳- دانشجویان رشته های الهیات و ادبیات عرب

۴- طلاب حوزه های علمیه

و…

بهترین مجموعه ای که در خصوص ادبیات عرب (برای مخاطبان فوق) وجود دارد ، بسته های ادبیات عرب حافظون است. که به آنها کمک می کند راهی که با حدود ۱۰۰۰ ساعت با خود کتاب مبادی العربیه می روند را به حدود ۲۰۰-۲۵۰ ساعت تقلیل داده و در زمانی بسیار کوتاه تر به کمک این مجموعه ۳-۴ جلدی به نتیجه لازم برسند.

این مجموعه چند خصوصیت دارد که در سایر مجموعه ها وجود ندارد:

۱- شرح بسیار روان و البته علمی کتاب مبادی العربیه با نیم نگاهی به کنکور های کارشناسی ارشد و دکتری و سایر آزمون های عربی (مانند آزمون اشتمال و…)

۲- تمرینات و تست های استاندارد کنکور که در یک طبقه بندی بسیار دقیقی نظام مند شده و پاسخ های تشریحی خیلی خوبی هم به اونها داده شده.

۳- وجود ویدئوهای آموزشی فوق العاده با کیفیت استودیویی توسط مولف کتاب «درسنامه صرف و نحو » که به شرح بسیار بسیار روان و ساده ای از مبادی العربیه می پردازد. و نهایتاً کلیه تست های کنکور را پاسخ تشریحی می دهد.

مشاهده و تهیه ی بسته کامل درسنامه و تست نامه صرف و نحو و فن ترجمه عربی موسسه حافظون : بسته های ادبیات عرب حافظون

مجموعه ویدئویی شرح کامل مبادی العربیه

اما برای کسانی که به دنبال فهم عمیق تر و آوردن رتبه ویژه در کنکور هستند،نیز یک پیشنهاد بسیار بسیار ویژه وجود دارد. آن هم مجموعه ویدئویی آموزش صرف و نحو کنکور ارشد و دکتری ( با تأکید بر مبادی العربیه ۴ ) است. این مجموعه ۶۰ ساعته توسط استتاد برجسته دانشگاه امام صادق ع و مدیر گروه ادبیات عرب این دانشگاه ، دکتر امیر ذوقی تدریس گردیده است که خودشان نیز مولف مجموعه کتاب های موسسه حافظون نیز هستند.

این مجموعه ۶۰ ساعته ، تنها مجموعه آموزش ویدئویی عربی سطح بالا در کشور است که به شیوه ای متفاوت ، کتاب مبادی العربیه ۴ را در یک ساختار منسجم و در قالب پاورپوینت ارائه می دهد. این مجموعه ابتدائاً بارها و بارها توسط استاد نامبرده ، در موسسه حافظون برای داوطلبان کنکورهای ارشد و دکتری تدریس شده و ظاهراً به درخواست داوطلبان شهرستانی ، ویدئوهای کلاس های ایشان مکرراً برای این داوطلبان در شهرستان های مختلف به صورت انفرادی ارسال می شده و نتایج شگفت انگیزی از این گونه داوطلبان گرفته شده است. به همین دلیل این موسسه مجموعه ی فوق را توسط همین استاد گرانقدر به صورت استودیویی و با همکاری استودیو آیات ضبط نموده و در قالب DVD یا فلش مموری جهت عرضه آماده نموده است.

زمان دوره کامل : حدود ۶۵ ساعت

محتوا : آموزش صرف و نحو در سطح مبادی العربیه ۴

نحوره تهیه : رفتن به این لینک : ویدئوهای آموزشی صرف و نحو و پاسخ به سوالات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

و مشاهده بعضی از ویدئوهای آموزشی صرف و نحو استودیو آیات :

استاد ذوقی ابتدائاً مقدمه ای برای شروع دوره ی آموزشی ارائه می دهند که ذیلاً ویدئوهای آن خدمتتان تقدیم می گردد:

آشنایی با عربی کنکور ارشد و دکتری :

.
.
.

سپس در قالب حدود ۱۵۰ ویدئو و مجموعاً ۶۵ ساعت ، کل قواعد صرف و نحو را با پوشش کتاب مبادی العربیه تدریس می فرمایند:

نمونه تدریس استودیویی صرف و نحو ( مبادی العربیه ۴ ) – دکتر ذوقی

این دوره حدود ۶۰ ساعت ، کل مبادی العربیه را با زبانی شیوا و روان و با نمودارهایی منسجم همراه با کلیه نکات کنکوری و… تدریس فرموده اند. نمونه ویدئوهای آنموزشی تدریس صرف و نحو :

.
و دز نهایت در عرض حدود ۳۵ ساعت ، کلیه تست های کنکور تا سال ۹۷ را تدریس می فرمایند:

نمونه تدریس استودیویی تدریس تست های ۳۰ سال کنکور ارشد و دکتری – دکتر ذوقی

تدریس و پاسخ دهی ۳۰ سال تست های کنکورهای سراسری ارشد و دکتری در یک بسته آموزشی (ویدئو و کتاب) ۳۰ ساعته

.

 

جهت تهیه بسته آموزشی صرف و نحو حافظون به این لینک بروید : ویدئوهای آموزشی صرف و نحو و پاسخ به سوالات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

دیدگاه کاربران
  • نوحه جدید 16 شهریور 1398

    عالیی بود مث همیشه

    • مدیریت 16 شهریور 1398

      خواهش میکنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *